120809

Som sagt, det blev spår idag igen, idag var planen att kolla vad som hände när jag inte bromsade i linan. Pang sa det och W for iväg som en oljad blixt, rakt över spåret  10 m, spetsvinkel tillbaka till spåret och missade en pinne som jag gömt i det höga blåbärsriset, jag hade alla pinnar gömda utom näst sista och slutet halvgömt. Gick över andra i spårkärnan sen kopplades aven pinnäsan på, väntade inte värst många meter efter pinnarna innan riktningen ändrades, hon insåg att det blev pinsamt att gå bom och hitta spår igen så farten blev mer sansad men ändå fartig .Mot slutet låg en tjärn 3 m från spåret och jag såg hur W verkligen fick behärska sej att inte ta en slurk eller ett dopp och duktiga W valde att spåra. Förutom de 2 första bompinnarna var hon klockren i markeringarn och firade varje pinne med W rullet.Vi har alltså fortfarande för mycket fart i början av spåret. Nästa spårtillfälle ska jag inte hålla igen men lägga flera pinnar strax efter spårupptaget, tror det kan funka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0