120815

Måndag, slut på att uppföra sej sa W, åkte till klubben på kvällen för lite lydnadsträning och hunden var helt galen!
puttade mej HÅRT i rumpan för att få igång nåt och ja jag blev riktigt arg med det tyckte W enbart var en fördel och började utmana och tokspringa över hela stora planen. Lycka att springa efter en mentalt jobbig helg.Hon lugnade sej så småningom så vi tränade på LK 3 momenten. Tisdag åkte vi till klubben med sonen, flickvän 2 barn och 10 veckors dvärgschnauser, lilla Diva skulle träffa mina hundar för första gången. Vi kom efter som så vi stack direkt till skogen för att rasta och Wienna var helt påkopplad, frispårade och skenade runt som en oljad blixt i skogen, har aldrig sett henne sån. Efter en stund förstod jag varför, hon hade inte sett att hela gänget var på plan utan kände bara alla lukter i skogen. Nova den sansade blev lektant, ingen hund har lyckats trigga henne till bråk, hon bara tittar nedlåtande när nån försöker. Lilla Diva var ju lite osäker i början och skällde lite men eftersom Nova bara lunkade på gick hon snart efter och var lugn och fin. Nova fick ligga i skuggan och vila när W skulle träna då kröp Diva och la sej bredvid och slickade lite på Nivas klo.Wienna som var i gasen fick bara träna fast med hela gänget som närgången publik, bra var det. På kvällen platsliggning med och utan skott och platssittning som jag hmm glömt att träna. Idag tränade vi bara lite, mest lek på plan platssittning med mina båda och vittringsapportering.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0