120821

Lydnadsträning på kvällskvisten, vi har plats och plats med skott på klubben på tisdagar. Vi tränade platssittning som jag slarvtgränat på innan tävlingen. W satt i 3 pass om 1 min med lite snask och uppmuntrande ord från matte. Sen blev det platsen med skott, det har vi övat på länge och jag har fegat ur när det gäller att lämna hunden utan uppsikt, med idag tog jag mod till mej och gömde mej i nya hallen. Det var 4 riktigt långa minuter men hon hade legat helt still hela tiden!! riktigt skön känsla, kanske var det bra att vi tjatat på så länge. Avslutade med uppletanderuta som W röjde runt i racerfart och plockade de 4 saker som låg ute. Jag fick lite tips som vi ska köra gällade mattes förflyttningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0