Ojsan, råkade visst ta semester

Tänkte ta en vecka i september, gillar hösten och brukar göra så. I år var vi extra korta om folk så i tisdags beslöt vi att lägga semestern från idag och hela nästa vecka, hade jättegamla dagar att ta ut. Städa tvätta och pyssla var planen och spår vid 3 snåret. Det blev lydnadsträning på förmiddagen, fick till det med sändande med läggande, ja inte riktigt kanske för läggandet struntar jag i det funkar och avståndet var kanske bara 7 m men hon ställde sej mitt i rutan 4 ggr efter ett par klickfria försök wehee!. LK3 momenten gruggades och framåtsändandet likaså. Vi har dock ett uppförandeproblem då taggar på för mycket, putt ii min rumpa och tokspel pga att jag blir arg, måste skärpa till transporterna mellan momenten. Blev bjuden på lunch av träningskompisar och plötsligt började det hällregna på mitt viltspår som jag lagt tidigare under dagen, det regnade så mycket att planen för dom andra var att ställa in men jag ville prova W på spåret ändå. Det slutade regna och folk dök upp i skogen. Spår lades och vi körde uppletanderutan. Idag blev det svårt för det låg ett spår för nära som W kände och drogs till så jag fick kalla in ett flertal ggr. Trött blev hon och gick över plastkorven ett otal gånger men tillslut så. Lite vila och vatten sen på det dränkta spåret, hade lagt ett reservspår för jag var helt säker på att det skulle bli för svårt, dessutom hade det ju varit mycket annat jobb under dagen men W hade energi kvar och spårade super, lugnt och säkert. Nova fick frispåra reservspåret. Nu är hundmagarna mätta och jag har faktiskt lite energi kvar så det blir nog lite huspyssel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0