Utställningshelg

Lördag morgon åkte jag och Wienna till Eskilstuna för ännu en utställning. W startade som nr 43 i ringen så vi behövde inte gå upp i ottan, fast det gjorde vi ändå. Vi satt och mös och hade det trevligt och träffade lite nytt folk. Domaren gillade W jättemycket, vart han än kände sa han lovely i kritiken tom lovely presentation, där får jag ju ta åt mej lite av äran. Det blev allmänt jubel när W stoppade ner näsan i plastkassen och plockade  upp CACIB rosetten i munnen. Tappade lusten att stanna til BIG, blir lite rastlös av att vänta, dock träffade jag en trevlig tjej från Nyköping med 2 helt undermara Mudi. Men jag skulle ju till Eva så jag valde att åka, det var tur för det tog lie tid mellan Eskilstuna och Hjortkvarn. Köpte lite kaffe i Pålsboda och hittade en väg som jag rastat på för. Wienna behövde röra på sej lite, rastas och få mat. Hon tycker det är coolt att ha picnic i buren. Mätt och nöjd somnade hon i bilen och sov så gott när vi kom fram så hon fick vila ett par timmar medan jag tjattrade mestadels hund med Eva.
Vi körde uppletande i Evas skog med Evas saker, hon hade en skabbig plastgrej som W inte var så imponerad av och struntade i att ta det tills det bara var den kvar, dålig avlämning blev det men hon tog den iallafall. Vi lekte lite med den sen och då var den minsann kul, jaja jag har läskiga saker jag med men nyläskiga är tydligen inte så bra. Åt middag med goa Evas mamma och sen blev det paltkoma, bara att dra igång med packandet och nattandet, vi skulle upp tidigt för avfärd ttill Norrköping, kl 6, för våra hundar gick nästan först. Eftersom det brutalregnag på natten och jag bara hade vänstervarvskor  gick jag och rastade W I Evas stövlar innan hon vaknade. Mat och vänta i bilen för W innan avfärd mot Norrköping. Vi var tidigt ute och hann med att fika och ta det lugnt innan der drog igång. Helt underbart väder och sällskap, blev mycket hundsnack. Idag fick W pisk av fina mamma Scylla. men ett CACIB snodde vi åt oss. Figobus fick BIR och CACIB, Scylla BIM. Vi var klara tidigt, handlade lite och tog det lugnt i det fina vädret men beslöt att åka då vi var klara hur tidigt som helst. Stannade och käkade Go Glass i Hjortkvarn innan vår hemfärd började. Nu har W badat och jag tror det blir avloppsrensning av all päls som jag gnodde av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0