Utställningshelg

Helgen började för vår del redan fredag lunch med bilresa till ett hundvänligt  vandarhem i Hallsbergsskogen. Mötte upp Lena och Eda för att åka vidare till Hallsbergs BK för lite gemensam träning innan vi åkte vidare till Hjortkvarn och vår uppfödare Eva Lantz. Där fanns även Karin, en massa hundar, goda pajer och kräftor. Hade en trevlig stund innan återfärd och kudden. Trevlig frukost med Lena innan avfärd till Askersund och rasspecialen. Wienna som ställdes i bruksklassen behövde ett cert till för att bli champion så det var ganska spännade men ändå inte, vi hade fått 2 cert på 2 utställningar så sannolikheten att få ett till på en bruksutställning kändes utom räckhåll  men domaren Jan de Gids från Nederländerna gillade Wienna, hon fick sista certet och blev därmed Svensk utställnings Champion, Blev även BIR. Beauceronklubben hade även ordnat med exteriörbedömning som W klarade så det blev en KORAD W åxå på lördagen.Jag känner att jag inte var särskilt tacksam eller glad åt varken de fina priserna eller själva utmärkelserna men jag fattade nog inte, eller har fortfarande inte fattat att W och jag har kommit så här långt, vi som fixa och trixar vi två. Kvällen blev vädligt intressandet med fördrag av Jan de Gids. Malin ZB fotade och jag ser verkligen fram emot att se bilderna på galnaW. Söndagens utställning fick ändras till Championklass i all hast och W  BIR rade och fick CACIB. Nu sover stjärnan gott på fällen.
 

Kommentarer
Postat av: Eva

STORT GRATTIS Britt och fina Wienna till alla fina titlar i helgen!!!!

Kennelmatten ( eller var det urmodern??...)

2012-08-13 @ 12:28:49
Postat av: Karin, Athena och Hejja

Verkligen roligt att träffa er igen! Ett jättegrattis till framgångarna det är ni väl värda:-)

2012-08-13 @ 14:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0