Högläge

Ojsan idag blev det en del gjort minsann, men jag börjar redan få ovanan att slappa länge på morgonen. Tvättat lite och tagit en liten sväng i hemmaskogen med hundarna. Gruvade mej redan i går kväll för trappen upp till skogen och dårarnas framfart, dom är helt jä-a galna båda två, tur att jag tränat iaff lite separat inkallning. Wienna studsade runt som en liten virrpanna och kunde verkligen inte hålla reda på sej själv, Nova är inte en sekund bättre, i dom lägena ser det ut som jag inte har det minsta koll på odjuren. Tillslut kom jag upp med hundarna sittandes nedanför trappan, Nova först och duktiga W väntade på sin tur men det var riktigt jobbigt. "Stigen" vi gick på var inte direkt upptrampad så det var lite knixigt med det gick och hundarna gasade på som bara den. Husse kom hem tidigt från jobbet så hundarna fick röja runt på golfbana .Efter 14 dagar i karantän följde jag ner på stan för lite shopping, det är både för och nackdelar att bo i en liten stad, hann träffa många jag kände och alla undrade förstås vad jag hade gjort. Var till sjukgymnasten i går och fick nya övningar och klartecken att börja promenera lite, vet inte hur han tänkt sej promenaden men jag tror inte han menade att pulsa i snö med 2 galningar farande runt benen, jag har visat djuren var dom händer om man kommer nära ett par kryckor, vill inte riskera att bli kapad. Annars har jag läst bibeln regler bruksprov och börjat på spårboken som verkar vara väldigt bra. Sen har jag förstås tränat 2 gånger, har en kvar i dag men just nu är det högläge som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0