120721

Jaha, då var det dax att västervarva i morgon. Bilen är packad och hunden polerad. En gång i tiden hade jag en storpudel jag ställde ut och det var INGEN lek, 8 timmar i källaren, borsta alla tovor, bada och föna hela stora pälsen torr och sen klippa, klippa och klippa. När jag köpte Nova hade jag bestämt att det inte skulle finnas ett hårstrå att fixa utom med damsugaren. När jag skulle köpa nästa hund var jag inne på samma spår, jag vill ha en hund som kan bada i dypölar och bli hur lortig som helst utan att det gör något och jag njuter av skitiga hundar och ungar, när dagen är slut och dom är smutsiga är det bara att  snabbt fixa problemet.
Idag på fm for vi till klubben och tränade lite W och jag, det var folk/hundtomt så vi hade hela härligheten för oss själva, blev lite ruta, framåtsändade och fritt följ och inkallning med ställande mm och jag är nöjd. fast W totalvägrar att gå av planen när hon tror att vi tränat klart, hon står helt still mitt på planen hon är för rolig hon,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0