Älg

Åvestbo byalag hade julmarknad idag, Therese jag och b.barnen 5 och 2 år åkte dit,  intill gångvägen bara några meter från marknaden höll ett jaktlag just på att hänga upp en nyskjuten älg!!! hua tänkten jag först men började min hjärna jobba, hmm W har aldrig spårat på älg, kanske man kan få köpa en skånk? Smög mej in till gubbsen som det visade sej att jag kände och jovisst ta 2 du bara, fick tom plastsäckar att packa i, kanske lika bra det, inte coolt att gå runt på marknaden med 2 älgben intryckta under barnvagen.  Råkade visst nämna för dom att W var viltspårchampion och att jag gärna ville vara med på jakten nästa år. Nu har jag träffat 3 personer från olika jaktlag  under hösten som vet att vi kan spåra vilt, skulle vara jättekul att få spåra i skarpt läge så vi kommer att träna. Kom hem vid 3 tiden och fick för mej att genast lägga ett spår, i racerfart tinades blod och i väg till närmase bra skog. Gick bara ett spår med vinklar och trassel, dels pga mörkrets antågande och dels för att se om hon överhuvudtaget går på älg. Ska bli så spännade i morgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0