Svensk viltspårchampion

Igår blev Wienna Svensk viltspårchampion! min duktiga hund. För att få ett någorlunda sansat spår gick jag, Classe och hundarna en leksväng i skogen, hundarna uppskattar verkligen när han är med, det blir mycket bus och skoj då. Lunchade och åkte till Ramnäs där vi mötte upp 2 viltspårdomare och fortsatte till spåret. Vi hade samma dommare som sist när det inte gick så vidare värst bra. Men jag hade lärt mej en sak, han kunde snacka håi i huvudet på en, så den här gången var jag " otrevlig" och lät inte han störa oss i våra förberedelser. Upptaget gick galant, sen kändes det osäker en liten bit, hon satt inte fast i spåret riktigt men så kom draget i linan, skönt. Stopp efter 500 m för skott, W hade egentligen inte tid att stå där och tjafsa när spåret inte var färdig gått och tyckte domaren var väldigt sölig tillbaka till sin possition. De sista 100 m var hon riktigt taggan och jag fick hålla emot för kung och fosterland och BAM! där låg skonken, vi fick vårt tredje förstapris och W blev därmed Svensk viltspårchampion. Wienna har fått mycket beröm av de olika domarna vi gjort proven för dels för sin spårskicklighet och åxå för sitt fina uppförande före och efter spåret, det tillhör tydligen vanligheterna att det gapas och härjas innan spårpåsläpp vad gäller jakthundar. Vi har ordnas spårdomare genom Västmanlands Taxklubb och dom ville att vi skulle komma och tävla på deras årliga spårtävling i maj, kanske det kanske för viltspår är riktigt riktigt kul både för mej och Wienna
Påväg mot nya mål.

Kommentarer
Postat av: Eva

GRATTIS igen till eran nya fina titel:)

2012-11-10 @ 16:37:48
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0