Viltspår med Eda

Ifredags kom Lena och Eda som skulle tävla rally på lördagen. Jag hade lagt ett spår till W på torsdagen och gick ut ett anlagstestspår till Eda på fredag morgon och ett snällt spår till Nova. Vi åkte ut till skogen och W fick går först, hon spårade på så bra trots lilla hacket i foten, gick tyvärr förbi slutet så jag släppte linan, hon kom tillbaka och snurrade runt en gran och markerade sedan, jag tyckte det var ett konstigt beteende men insåg snart att skånket inte fanns kvar, bara det avgnagna repet. Tur att jag hade snask i fickan, på viltspår brukar jag bara belöna med lek med just skånken. Sen blev det Eds tur, och jag hade inte lagt ett snällt spår. Hon kan verkligen spåra den hunden, klockrent spår trots att det var tredje gången hon viltspårade. Oblodade vinklar, återgång spetsvinkel och slingrigt och stökigt. Nova körde sitt utan problem och blev sååå glad vid slutet. Sen blev det uppletanderuta till Eda i halvmörker, 4 ut 4 in, nemas problemas.
 
Iväg tidigt till klubbben lördag morgon, Lena och Eda skulle tävla 2 tävlingar fm och em. Som amatör på rally tyckte jag det såg å fint ut på fm, kommer inte ihåg poängen men det blev godkända! Eftermiddadens tävling gick ännu bättre, fast jag åkte hem innan prisutdelningen för hundarna hade suttit för länge i bilen tyckte jag, jäkla synd för där fick dom 99 p och naturligtvis godkända, Summa summarum Eda och Lenas helg har varit kanon so far..

Kommentarer
Postat av: Lena o Eda

Ja vi är MYCKET nöjda med helgens resultat både i rallyn o i viltspåret!!! Tusen tack för en toppenhelg! Det är alltid lika roligt att hälsa på er!!! Kram

2012-11-18 @ 22:34:24
Postat av: Eva

Åh det låter riktigt skoj med viltspår!!! Kul att hundarna var så duktiga:)

2012-11-21 @ 22:34:23
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0