121010

Första veckan på älgjakten, fasen vad svårt det är att hitta gasaytor åt hundarna. Lyckades efter månader av ringade hitta på bonden som äger marken runt klubben. För nogon dag sedan såg jag bilen på gården så jag knallade helt enkelt upp till huset och frågade om det var ok att använda hans åkrar att spåra och leka på, hel ok sa han! Han frågade om det gick bra med en brunåker, isåfall kunde jag vara på den mitt i byn nu under älgjakten tyckte han. I veckan har jag varit otroligt trött och lite less på att tävlingarna inte gått så bra så vi har mest rört oss utan att tänka och W har planförbud tills på söndag. Igår la jag iaff ett varsitt spår till hundarna, W fick det på brunåkern som var korthårig, det var flera månader sen vi spårade vanligt spår och det blåste som bara den men det gick superbra, helt rätt hela tiden. Nova fick ett spår på grönåkern som var långhårig, det var väldigt länge sen hon spårade och då har det blivit frispår men eftersom hon är i kanonform just nu åkte selen på och vi stack iväg. Wienna vrålade och försökte forsera burdörren i ren frustration av att hon blev kvar i bilen. Busade lite i grustaget medan spåra la till sej, dit blir det nog att åka fler gånger under jaktperioden. Skogsväg idag och turen avslutades med 1 tim koppelpromenad, inte vår grej men vad gör man när det skjuts i skogarna.

Kommentarer
Postat av: Eva

Kanske dax för en Lena K träff??!!!

2012-10-10 @ 18:58:42
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0