121030

Promenerade en lång stund på eftermiddagen, vädret växlade mellan regn blåst och snö. Hundarna skuttade som kalvar på grönbete, det är inte bara jag som gillar skitväder i den här familjen. På kvällen var det allmänlydnadsträning på klubben, vi medlemmar har hallen 16-22 varje tisdag, uppdelat på rally agilty och lydnad. Idag var det mycket folk som tränade och på vår inkallning kom en schäfer i full fart mot W och hon var inte glad, W fann sej snabbt och på vallhundsmaner vejde hon undan  ett par gånger så det blev inget "kul" för schäfern. Jag är så glad att W inte är typen som svarar upp (so far) ska man kanske säja. Tråkigt var det för W har aldrig gillat just schäfrar och deras gapande. Vi tränade några till inkallningar och lekte och W verkade som vanligt. Tur att jag inte fick tag i hunden!  jag verkar ha en snällare hund än jag själv är,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0