En lugn vecka

Vi har försökt hitta skogar där jakten är över och gjort sköna promenader. Tränat lite uppletande ruta och kryp. I torsdags var jag på möte i Örebro hela dagen, oj vad slut man blir i kropp och skalle efter en sån dag, dessutom var det tjocka och regn stora delar av bilresan. Åkte till klubben och tränade, dom andra var i hallen men jag behövde verkligen vara ute, det regnade ganska duktigt och jag hade inga regnkläder, ville verkligen  känna vädret, jaja jag vet!! lite kokko är jag ju. Lördagen spenderade vi på dommarkonferens i UpplandsVäsby, vi hade några olika beauceroner att visa upp, har tänkt på det förr, i den här hundrasen  finns det väldigt olika varianter på hundar. W skötte sej exemplariskt och chillade, så glad blev hon när bästa kennelmatte kom! Efteråt kom några dommare och talade om att dom gillade W. Idag fick W ett riktigt långt spår, 2 vägövergångar där jag tassat förbi, ut på åker och det var raka rör kan jag säga. Tränade lydnad på kvällskvisten, det förb... rutan fungerade perfekt.hmmm! allt i "dåligt" väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0