120928

Nytt viltspårprov för oss idag. När jag la mej igår regnade det ordentigt, när jag vaknade var det likadant och fortsatte hela förmiddagen. Kände på mej att det  skulle bli för svårt idag och jag fick rätt. Visserligen gick spårupptaget bra och en bit efter men sen blev det inget drag i linan, mycket leta, hitta tillbaka, leta igen, tillslut brev hon frustrerad och började försöka vinda in spåret och vänstervarva, tittade på mej för stöd. Hon fick dessutom något väldigt intessant i näsan som hon inte kunde släppa, det brukar inte störa henne annars när hon sitter fast i spåret. Efter skottet sa domaren "det DÄR gick ju bra" , spårpåsläpp efter skottet ut i sankmark och där fanns ju slutet! jag är så glad att hon gick klockrent på och fick sin belöning för det var hon verkligen värd för hon kämpade tappert på med allt hon kunde komma på.
Genade över skogen till Hallstahammar och Åsby för inhandling av lokalodlade grönsaker och närproducerat kött. Blir lite smaskigt till middagen. Passade på att besöka brukshundklubben och skojtränade, vi var själva så det var bara att latja på i leran!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0