130417

Viltspåret funkade inte alls idag, blev för svårt helt enkelt, väldigt lite blod, mycket vind och en liggtid på 20 tim. Då vet jag. Wienna kämpade och försökte vinda, fick några napp men blev så frustrerad så hon började äta rådjursbajs, det var bara att plocka av selen. Ska testa med lite kortare liggtid och mer blod, jag var nog för taskig i det här spåret. Vi åkte vidare till Abbortjärn där det fiskas ädelfisk, men idag var vi själva. Jag tänkte gå runt sjön men W envisades med att gå ut på isen och inte hålla sej på spångarna så vi gick jordens lerigaste väg och tränade lite allt möjligt. W stannande vid en sväng och jag trodde det kom någon på vägen så jag kallade in men hunden var stel som en pinne, fick ändra taktik så det blev ett barskt stanna kvar i stället och jag gick framåt och såg 3 rådjursbockar som lekte blängaleken med W kanske 10 m ifrån. Dom stack in i skogen när jag kom och W blev ganska het efter det. Det vädrades och vindmarkerade hela tiden, vinden var riktigt hård så det kom nog mycket dofter i den lilla söta näsan.

Kommentarer
Postat av: Mona med Frodo

Men vilken disciplin att stanna kvar trots allt! Imponerande.

2013-04-17 @ 23:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0