Första långspåret i år

Äntligen hittade jag en skog som var snöfri! Nova och jag gick iväg för att lägga ett spår till W. Uppskattar att det blev nästan 1 km med Novaspring, 3 vanliga 4 skogspinnar och slutet. Spåret hade jag vid 2 tillfällen lagt några meter från skogsvägen, över skogsvägen till andra sidan. När vi åkte till klubben för att träna började det regna. Vi tränade rutan, sitter inte 100 än. Fria följet såklart,, riktigt bra. Genom gruppen med boll på "hyllan" nöjd med framstegen. Provade stegen några gånger, det var länge sen sist, W är lite osäker/försiktig de 2 sista stegen, men det är bättre det än att hon hoppar över dom. Apporteringen med träapporten är jag jättenöjd med! Stressade henne lite för att få upp farten, inget tugg, inte ens ett omtag! och fin fart hela tiden. tillbaka till skogen och spåret, jag hade lagt spåret långt ut i rutan, kom på att jag nog varit för snäll med det. Upptaget gick bra men sen blev det lite stökig med Novaspringet men W redde ut problemet bra, lite störd emellanåt blev hon för hon var av spåret och kollade ibland men letade sej tillbaka. Vid första parallellen med skogsvägen bommade hon, förmodligen genom att hon slarvade och var säker på att hon skulle ut på vägen, där blev det riktigt jobbigt för henne och det snurrades rejält innan hon hittade rätt igen. Efter ett tag korsade vi vägen och in i skogen på andra sidan. W missade en skogspinne, gick helt enkelt bara över, hon brukar vända när hon märker sitt misstag men icke idag. Hon var jättetrött på slutet, så trött att hon inte ens orkade slå frivolter vid pinnarna, men hon låg på i linan hela spåret så jag var helt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0