1308813

Det var ett tag sedan jag var härinne, vi tränar på som vanligt så det känns bara upprepande att skriva om det. Har jobbat 2 veckor efter semestern och har varit otroligt trött och sliten, fast det har varit full gas hela tiden så det är inte så konstigt, Bokade in en semestervecka den är veckan, har gjort det ibland och det är jätteskönt med semester efter semestern lite såhär på förhösten, vara i skogen och hamstra och ta det i sin egen takt. Tävlade i Skultuna i lördags, total katastrof! riktigt riktigt dåligt var det så jag bröt min första tävling faktiskt. W var pigg och glad på uppvärmningen men när vi skulle ut på planen var det inte alls samma hund, SEG, ff riktigt dåligt, såg att jag fix en 6.a!? what? hade jag varit dommare skulle jag fått 0. Ja allt var segt utom rutan som satt som ett smäck, förutom att hon tjyvade på återgången och fick 5,a fast den är jag nöjd med, har tränat stadga på stå i massor men igen stadga alls på ligget eftersom hon vid för många liggkommandon vet att det kommer och lägger sej själv. Stadgeövningar på ligg är påbörjade, Vittringsapporteringen då, där lufsade hon ut tog rätt pinne, lufsade havvägs till mej, ställde sej och spottade pinnen, då tackade jag för mej. Söndagen blev betydligt bättre, viltspårprov i Sala på tax klubbens ordinarie öppna höstprov. 24 hundar, mestadels taxar såklart. W tog upptaget galant och det gick bra till 2,a vinkeln där det stökades lite innan hon kom rätt, sen var det bara att åka med, lyckades hålla igen lite mer än vanligt, och vi lyckades få upp tiden till 17 min, förra provet gick vi på 12 min och det är lite för snabbt, W var riktigt trött efter spåret, det brukar hon inte vara. Efter spåren åkte vi till klubbens stuga där ekipagen droppade in vartefter dom blev klara med sina spår. Mycket väntan blev det, alla hundar skulle bli klara, resultaten skulle analyseras av de 8 domarna och en vinnare skulle utses. Vi hade trevligt, grillade korv och pratade, har blivit lite med i taxgänget iallafall, Det är så himla intressant att lyssna på alla jägarberättelser och jag fick tag på några som kört Norskt och Finskt viltspår, oj vilka skillnader det är där. Alla domarna kommer ut från klubbstugan och sorlet lägger sej. Jaha då tar vi prisutdelning då säger bossen. Första pris går till en tax, konstigt va? Det var min gulliga pratgubbe som vann, på andra plats, Silogården´s E´Wienna, jag bara gapade inte sant, 2.a. Det var 12 HP hundar så det var ett bra startfält. Nöjda och glada åkte vi hemåt men stannade till i Norberg där vi tränade platsen på en camping med en kompis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0