Pittbul

VARFÖR har folk denna ras, ja det finns förstås många som har superkoll och aktiverar sina hundar, sen finns det som som bara har dom, strosar lite på stan i gäng. Igår hände det en olycka här i stan, igen faktiskt, en Pitbull anföll en annan hund och dess ägare, den slet sej, rusade rakt över gatan och högg hunden och dess ägare fick ett hugg i vaden båda fick uppsöka resp sjukstuga, vet tyvärr inte hur det har gått. Jag kan för mitt liv inte fatta hur man vågar ta ett sådant ansvar som det innebär med just dessa raser. Jag känner att det är ett väldigt stort ansvar att ha en genomsnäll Beauceron, en hund är en hund och saker kan hända och man måste ju ha superkoll även på sådana. Många säger att det är en fostringsfråga det där med kamp men jag håller inte med, jag är övertygad om att det finns där någonstans såsom vallningen på min hund, tror inte att just hennes förfäder iallafall de närmaste är avlade för att valla men hon har det i sej ändå. Debatten i den här frågan kommer att fortsätta i all evighet tror jag men så tycker jag iallafall. Varmt har det varit så det räcker och blir över, vi har badat och badat. Barnbarnen åker till sin mormor idag några dagar till innan deras föräldrar kommen hem från resan. Man är faktiskt lite sliten ska erkännas, man är ju inte 25 längre. Känner mej hundtränarsugen! hoppas på lite svalare väder, eller kanske man ska säg lite mindre hett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0