Söndag eftermiddag

Jag lämnade b-barnen i Riddarhyttan hos eras mormor och morfar. Väl hemma igen var det tyst och lugnt och jag hamnade i fåtöljen i något slags komaliknande tillstånd, värme och fullt ös några dagar tar på en kan jag meddela. Hundarna har fått bada och jag har tränat iallafall lite med W men rätt som det var dök det upp ett par frågande beauceronögon framför mej. Samlade kraft och lovade att vi skulle hitta på något. Det blev klubben och ett kort pass träning, rutan och några hopp med enbart korvbelöning, ville inte ha något onödigt spring i värmen. Testade även krypet och det gick bra, var nog bara en tillfällighet att hon inte ville sist. Sen åkte vi till en långgrund sjö och kastade leksak vet inte hur många gånger, det måste vara riktigt jobbigt att tokspringa med vatten upp till magen men trött belv hon inte just då iallafall. På hemvägen la jag ett viltspår som vi ska ta ikväll, kan nog bli lite meckigt med 24 tim liggtid i en här värmen men jag lovade att visa 2 kompisar hur det går till. Jag ska hjälpa dom med apellåkerspår så jag la mitt spår i närheten, passar bra att ta det när dom andra spåren ligger till sej. Det blir nog skönt för hundarna att jag jobbar heldag idag, dom här b-barndagarna har tagit även på dom för dom har tgit sovmorgon och inte kommit ner ännu, Nova brukar kunna ligga kvar men det är sällsynt att Wienna gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0