130209

-6 grader och vågrätt snöande idag. Ryggan packades med nya rutan och iväg till för närvarande favvoåkrarna. Gick ut ett spår där det var snö fläckvis och massor med rådjursspår och matbök, sprang på 3 stackars rådjur som skenade ut på åkrarna. Hämtade W från bilen, hon hade förstås stenkoll på läget och försökte ge sej på att frispåra x antal gånger så jag fick kalla tillbaka henne och förklara att spåret måste ligga till sej. Åkrarna ligger granne med RV 66 så det är gott om störning och publik. Satte upp den orange rutan mitt på den snötäcka åkern och folk undrade helt säkert vad det var för fel på mej, alt om det var avspärrat sådär mitt på åkern och jag var någon slags kriminaltekniker med likhund. Jag blev antagligen diskuterad av 08.orna på väg till fjällen. Vi körde rutan från olika håll med boll och idag var det riktigt skoj tyckte W. Fjärrade lite, kröp och körde inkallningar med ställande och läggande och kastade boll i massor. Alla rådjurs spåren skulle kollas så W for runt över åkrarna så snön yrde. Tillbaka till bilen för att hämta spårgrejorna, det är så kul att spåra så det blev hopp och studs och tjoho fast fröken var trött. Jag hade trampat ner pinnarna i snön så 2 bom blev det lite knix där rådjuren bökat efter mat i mossan. Middagen är redan intagen och en trött och mätt beaucerontjej sover gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0