131223

Full fart igår var det, fast inte så mycket för hundarna. Vi tog en promenad med W lös första gången efter stygntagningen och hon var gasad kan jag meddela, tyvärr var vårat favvoscooterspår upptaget så det fick bli ett annat spår i närheten. Det spåret har tyvärr en del mindre gruvhål på sidorna ibland så man får hålla stenkoll på fröken så hon inte druttar i. Men hon är superbra på att tvärvända och komma när jag säger till, ett måste när man bor i Fagersta för det finns hål i stort sett i alla skogarna runtom som dessutom saknar eller har trasiga staket. Jag har några väldigt fåniga uttryck som jag använder mycket eftersom jag inte vill tjata sönder hit eller kom och dom innebär ibland snask. Tränade lite fjärr hemma i köket innan b-barnen dök upp och sen var det full rulle. Den återkommande rundbanan kök hall v-rum och kök igen drog i gång och W gillar att vara med och leka, Nova däremot fick hålla sej ur vägen stakars tant, men jag vill verkligen inte att det ska hända något, hon går på Rimadyl för sin tantighet och man vet aldrig om ett hopp från Fat Boy skulle träffa henne på fel ställe, hon vill ju alltid ligga mitt i smeten. Sen blev det fjärr med störning! barnen körde rundbanan, jag gjorde korv stroganoff och W var superhungrig så varför inte! På kvällen var det FBK,s årsmöte med god mat. Vår ordförande berättade att det varit många klubbar som hört av sej ang hallen vi byggde i somras och undrade hur vi kunnat genomföra bygget. Vi har mycket bokningar från andra än klubbmedlemmar, några åker från Falun/Borlänge en gång i veckan för att träna och det är väl ca 1,5 timmes resväg enkel resa. Idag kommer b-barnen på förmiddagen sen ska W och jag träna, faktiskt ute den här gången, man kan inte lyxa till det varje träning ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0