Fy vilket busväder!

- 3 grader men så himla blåsig så det känns hur kallt som helst, tom jag hade mössa. Så det blev skogen, idag letade jag verkligen inte åkrar. Imorgon ska stygnen tas på W, ska bli skönt för både henne och mej. Nova däremot får faktiskt nöja sej med koppelpromenader, tanten har orsakat för mycket skada som kostat tid och pengar när hon övertänder i leken, synd med det finns nog inga andra alternativ, fick prova en munkorg avsedd för skydd men den var för hård tyckte jag, får väl se om man hittar någon som jag gillar. Vill verkligen poängtera att Nova är en väldigt snäll hund som tydligen inte gillar att förlora, när hon äntligen hinner ikapp W använder hon tänderna för att stoppa henne, lyckas ju sådär! för skadorna som blivit har upptäckts först när vi kommit hem. Vi får ta det lugnt på allmänträningen idag, platsen blir det förstås. Vi har börjat träna på ett moment som jag fick tips om som W verkar köpa. Stanna kvar betyder numera nu går jag, du sitter/ligger kvar och tittar på/efter mej, vi har en spegelvägg i hallen som jag använder och kan klickberömma utan att vända mej om. Tycker mej se ett större focus på mej istället för att kolla allting runtomkring.

Kommentarer
Postat av: Åsa A

Finns lite trevligare munkorgar som gör att de kan andas bra: http://www.jenshundartiklar.com/product_info.php?cPath=40&products_id=262&osCsid=sqkp7l8keu9gshqkg5ef7fooi0

Svar: Tusen Tack!! det verkar vara en sådan jag tänkt mej.
None None

2013-02-19 @ 16:46:15
URL: http://fyrabusigabeauceroner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0