Träning i Kungsör

Vilken dag! Träning inomhus med 4 andra Silogårdare och med Lotta Hagström som instruktör. Jag började och Lotta frågade vad jag ville göra och jag drog till med 3,an tävlingsmässigt och hon såg ut som? fast jag hade bestämt mej några dagar innan, det får bära eller brista, vi MÅSTE träna på att tävla på nya ställen så är det bara. Jag tränar ganska ofta från underläge, dvs med folk i elit bruks/lydnad, jag tror det är bra men kan ibland få lite mindervärdeskomplex och det påverkar förstås W direkt. Jag är riktigt nöjd med min hund, jag var självsäker och det märktes på hunden. Vi fick kritik/utvärdering efter varje pass, bra. Dessutom lite god råd, en del saker som verkar självklara när någon säger det och man tänker men varför har jag inte gjort så? dumdum, det är bra att byta miljö och träffa andra hundmänniskor. Lotta konstaterade ganska omgående att W är väldigt förarvek, santsant! jag ska försöka köra med ops, tokigt det blev! som jag har sågat innan, men nu tror jag att vi får en ännu större glädje och W blir säkrare, jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och prova och jag tror att det blir bra. Alla hundarna körde en omgång och sen blev det mer träna på det vi/Lotta tyckte vi skulle köra. Jag fick tips på att träna kontakt med störning, behövs. Åxå hur man uppehåller draget när man tävlar och hundarna måste hålla ett helt program utan tex boll. W går ner sej lite när bollen inte kommer på länge, då undrar hon vad felet är och blir osäker och går ner i tempo. Jag har fått massor med goda råd och är taggad till max. Som vanligt var det hur kul som helst att träffa alla Silogårdare. Lotta sa att hon aldrig varit med om att någon kommit till hallen för första gången och begärt att blir tävlingsmässigt dirigerad och sa att det var väldigt modigt. Där kom mitt ordspråk väl till pass. Det dom inte dödar härdar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0