lydnadstävlingar i Lindesberg

Wienna och jag åkte till ett fint B&B lite utanför Lindesberg på fredag eftermiddag, Nova skulle åxå med men jag såg att vädret skulle bli varmt så hon fick vara hos mamma istället, och tur var väl det för idag var det hett som i h-vetet. Vi tävlade LK3, det var samling kl 20.00, och vi var lottade som ekipage nr 1, jag tycker det blir lite stressigt men någon ska ju börja, nöjd med 10 p sittande i grupp, rutan 10 p och vittringen 10 apport med metall 9.5. Sen finns det en del att önska på ff så det kommer att bli prio 1 from nu. Prisutdelningen var klar 2230 och då var jag glad att jag kostat på oss en övernattning trots att det bara tar en timme hem. Samling kl 10 idag, innan det tog vi en liten promenad på landet, det var så fint där vi bodde. Försenade igen, start för platsen 1030, vi fick startnr 6 denna gång och det betydde att vi kom ut på plan 1330 och det var stekhett, vi fick enda skuggplatsen, bra tänkte jag men tyvärr tyckte bromsarna det åxå så W kom traskande till mej. Mycket bra var det att ta med sej från lördagen iallafall 10 sittande ,10 rutan 10 metall 9 vittring(tugg). Dåligt ff idag med. Men jag tror det blev 6 ekipage som fick 0 pris idag och mina medtävlare tycket att W hade bra tryck trots värmen, det tyckte verkligen inte jag mej jag har förståelse för att det var slitigt idag, plus att vi sovit borta. Hon är en kämpe min Wienna.

Kommentarer
Postat av: Eva

Ni är super duktiga både du & Wienna!!! Kämpa på snart sitter 1:a priset där!!!

Svar: Tack Eva, hon är ju världens bästa och vi har superkul.
None None

2013-07-07 @ 19:00:05
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0