Slut på semestern

Börjar knega i morgon efter 4 veckors vila, nej förresten, 3 blev det, den senaste veckan har varit helt galen med fester av olika slag och som grädde på moset hade vi bröllop igår. Mycket att fixa med, stor turbulens i huset, härligt när "ungarna" härjar runt som förr i tiden. Bröllopet var helt fantastiskt! god mat, roliga tal och en underbar bröllopstårta. Gårdagen slutade med 30 års kalas men jag hade lovat att ta hem lilla Isac och han höll ut till kl 20 då åkte vi hem till duschen för en välbehövlig svalka, lite risgrynsgröt sen var det nattinatti för honom. Och jag var ganska nöjd själv faktiskt, speciellt när jag hörde att festen hållit på till 0500, det är ju nästan min gåupptid. Hundarna då? det har varit några på gården dagar. Lite dåligt samvete har jag allt!! fast dom har ju faktiskt haft en massa folk här och det har varit olidligt varmt och kvavt och jag säger till mej själv att det dör dom faktiskt inte av, dom får göra så mycket dom andra dagarna. Fast idag var W brutal och krävde att få göra något, så innan jag åkte till Västerås för att köpa en ny telefon och droppa Susanna på centralstationen hann vi med att köra lite lydnad på gården, jisses vad gasad hon var! tar med mej det inför nästa tävling. På Media Markt tänkte jag köpa en iphone 4s, inte för jag är särskilt insatt i den frågan men kidzen tycket att jag äntligen skulle köpa en vettig telefon. Nu var den slut och det fanns bara 5an kvar till ett pris av 5700. Men expediten sa att telia hade en butik vi IKEA??konstigt men vi provade där och ja 4,an fanns!! en den unge drivna försäljaren undrade i vår tågstress VARFÖR vill du ha den? töntiga jag ville ju bara ha en telefon som ungarna tyckte var bra. Kom här så ska jag visa sa han och visade med alla möjliga hjälpmedel vilken bra deal det var att köpa 5an, dom hade en försäljningskampanj på just det telefonen till sista juli, TUR att Susanna var med för jag fattade nu nada vad han snackade om. Men kontentan av det hela var att jag köpte en 5.a för 2395 kr istället för 5700! HELT galet. Kära dottern hann precis till tåget och jag åkte hemåt, såg i backspegeln blåljus!! polisen, attans tänkte jag det har säker hän en olycka längre fram, höll koll bakåt och ja visst, efter en stund kom ambulansen med allt påkopplat och i en himla fart, stressigt, då vill jag kunna göra som Burt i den gamla klassikern Lödder, knäppa med fingrarna och försvinna, jag han precis förbi olycksplatsen som var i mötande körfält och dom kunde vända på en rastplats mitt emot. Wienna har blåstirrat på mej och vill göra något mer men jag orkar verkligen inte, här åskade det lite igår men inget regn och det är kvavt som bara den, jag vill ha en riktig urladdning så man kan andas igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0