Tävling i Skultuna

Riktigt nöjd är jag faktiskt med dagen trots en noll igen på rutan. Hela 9 på fjärren faktiskt, där går det framåt. Lite segt idag på alla moment tycker jag, fick inte riktigt till den rätta känslan då uppvärmningsplanen blev lite för trång för W, Där är det bra att jobbad på. FF 7 lite luftig ss dk, måste varit något kroppsligt från min sida.Sättande 8 lite seg. Inkall med ställande 9.5 extra steg. Rutan, domarens kommentar, ärevarv, en W klassiker ut fort som attans, snabb vänstersväng och tillbaks till mej. Apport hopp 9 islag förare. Apport metall ojämt tempo islag förare 7,5. Vittringsprov 7, tugg. Fjärren 9! långt första skift där upplevde jag att det inte var Wiennas fel, hon satte sej bra, kan nog vara jag som var osnabb med handtecknen. Helhet 9 där önskades det lite högre fart och jag håller med. Sittande i grupp 10, hunden bredvid hade stora problem med regnet och behövde ruska sej med jämna mellanrum. Platsliggande fixade hon helt suveränt, tävlingsledaren kallade ram oss från gömman, fanfanfan tänkte jag, Wienna låg med en Flat hängande över sej som ville leka, matten fick lätt panik och gjorde en inkallning och hunden sprang till henne och W låg kvar! trodde inte det var sant, visste inte om man fick mej jag berömde henne på vägen tillbaka, skit samma och dom kastar ut mej tänkte jag men domaren höll med om att hon gjort det jättebra. Som tur var blev det ingen obehagskänsla på omläggningen 10 p. Flatens mattes kompis sa att W hade tittat och därmed dragit upp den. Jaja, jag är iallafall gladast över den prestationen idag. På vägen hem åkte vi till klubben och körde raka skick genom rutan med belöning framför.

Kommentarer
Postat av: Eva

Försökte dom skylla på att Wienna hade dragit upp Flatten???? Haha, ja den var ju bra...eller nått! Jösses!
Bra jobbat Britt & Wienna!!!

2013-06-09 @ 18:50:40
Postat av: Åsa A

Men va sjutton, din hund tålde att ha en hund stående över sig, den hunden tålde inte ens att en annan hund tittade på den? Jävligt dålig undanflykt för dåligt intränad platsliggning skulle jag vilja säga.... Men visst är det skönt att veta att man har en hund som ligger kvar nästan oavsett... Kenzo var likadan, han låg kvar även när andra hundar for omkring och lekte eller slogs bakom honom, samt när en tollarhane stod över honom och ville mucka gräl... Kom och tänka på att det var en labbe som gick på Chili på en av våra första klass 1-tävlingar... retrievers verkar ha svårt med beauceroner? ;)

Hur som helst fint jobbat av er!

Svar: Vi har en 8 årig Flatt på klubben som fortfarande inte klarar platsliggningen, får han ögonkontakt med vad som helst flyger han upp och säger tjena, vad ska vi göra. Läste någonstans att dom avlas till att vara "över" sociala, vet inte om det stämmer.
None None

2013-06-09 @ 22:30:56
URL: http://fyrabusigabeauceroner.wordpress.com
Postat av: Mona med Frodo

Helt otroligt!!! Både helt otroligt att mattens kompis skyller på Wienna för att hon TITTAT på den andra hunden så den kände att den behövde resa sig och gå fram och inbjuda till lek (eller nåt). Och helt otroligt att Wienna låg kvar ändå. Wow. Nu blev jag väldigt imponerad. Frodo är ju som den där flatten, så vi lär få vänta tio år innan vi kan tävla. Jag föreställer mig att när han har gråa hårstrån och inte ORKAR leka med andra så kommer han att ligga kvar snyggt. Duktigt gjort av Wienna, som visste vad som gällde!

Svar: Ja Mona tyckte själv att hon gjorde det bra, Har lite tips på platsen så Ni slipper vänta 10 år.
None None

2013-06-12 @ 14:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0