Vanligt spår och simträning

Spårade vanligt spår idag. Jädrans va duktig W var! klockrent spårupptag och alla pinnar in. Det gick undan och några missar vid vinklar blev det men hon jobbar på bra och hittar tillbaka utan hjälp, hon får skylla sej själv när hon slarvar! hon tycker inte om när hon tappar spåret det märks tydligt. Det blev en kortare promenad till badet på eftermiddagen och lite simträning. Nova struntar numera att försöka hinna före Wienna till dummysen när jag kastar, men hon vill också så ibland håller jag W i nackskinnet och skickar Nova och släpper W efter ett tag. Hon nästan springer på vattnet innan hon börjas simma.

Kommentarer
Postat av: Mona med Frodo

Det är lätt att imponeras av hur duktig Wienna är på både spår, viltspår och nu även norska viltspår. Men det är ju uppenbart att du lägger ner enormt mycket tid på att träna, var och varannnan dag tycks ni vara på brukshundklubben eller ute i spårskogen. Så jag måste säga att jag är lika imponerad av DIG som av hunden :-)

Svar: Det är faktiskt svårt att låta bli att träna med Wienna, hon ställer upp på allt och vill verkligen lära sej. Synd för henne bara att jag är nybörjare på typ allt jag provar men det gör inget säger W. Barnen har ju egna hem nu så jag har en massa fritid att bränna på mej själv.
None None

2013-06-30 @ 12:24:56
Postat av: Eva

hehe, så där får jag göra med Figo ibland oxå så de andra får en chans iallafall :)
ja ni är super duktiga!! man får ju jätte dåligt samvete här i soffan...

2013-06-30 @ 20:59:36
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0