130323

Jag kan konstatera att vi har stora problem med störning när vi tävlar. Tävlade 3 an idag i Kungsör och det var svårt att fixa till känslan innan tävlingen på pytteliten lerig gräsplätt med en massa stök runomkring, fick aldrig till den rätta känslan, vi behöver typ en fotbollsplan för oss själva för att belöningen ska bli bra. Rutan missades totalt trots att hon älskar den när vi tränar hemma. Fria följet var en katastrof! det såg ut som om jag piskat upp henne ordentligt innan ingång på planen, segt och oengagerat och klart störd av läktaren. Fjärren ganska ok men där vet vi hur vi ska träna, vittringen 8,5 duktigt men segt. Platsen och sittandet 10p. Fjärren 6.5 där vet vi hur vi ska träna, Fritt följ 8, tycker inte att det ska vara så bra. Sättande7.5 långt kommando, mitt fel. Inkall med ställande 7. Hopp apport, islag segt 7,5. Metallapporten 8 segt men ändå bra, dom hade den kantiga vassa och den hade hon aldrig sett. Helhet 9 något spänt intryck JAPP inte alls bra! Stefan Tuner som var domare är känd för att var tuff i sina bedömningar men jag tyckte han var för snäll 223 p fick vi och jag är inte alls nöjd med oss.

Kommentarer
Postat av: Åsa A

Det där med att få till känslan på tävling är verkligen inte lätt... blir förstås inte enklare när det är trångt och stökigt. :(

Svar: Japp, men w tyckte tydligen det gick bra för hon tog av mej protokollet och stod och väntade på att jag skulle ta ett kort som vi gör med rosetterna på utställningar.
None None

2013-03-23 @ 22:11:38
URL: http://fyrabusigabeauceroner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0