130329

Igår fixades det lite inför påskhelgen som skulle bli lugn med bara 2 barn och 2 barnbarn jag och gubben. Sen hände det nåt så nu kommer lillebror med familj och hans svärmor samt mamma med sambo och firar påskafton hos oss. Det ska bli jättekul att träffas för det kommer nog att dröja tills nästa gång, för på måndag åker dom över till USA för gott, snyft!! Lite hund klämde jag in och det blev en skön solig sväng i gamla skidbacken, lite uträttningar på stan bla inköp av hundmat i djuraffären. Wienna snodde snask som var lågt placerat, vet att hon försöker med i går vann hon på snabbhet. Jag brukar väga henne när vi är in och vågen stod på 32.8 kg! blir lite banting här med, ungefär 1 kg ska hon ner. Vi har tränat ganska mycket så det är godisets fel, att Nova går i koppel gör nog åxå sitt till. På em kom sonen och barnbarnen och lilla hunden Diva så det blev lite bus i trädgården. På kvällen blev det den obligatoriska träningen med gänget planen för dagen var krypet, inte tugga övningar, långa hopp och rutan. Till krypet använde jag en stege på låta ben för att få ner rumpan, jag lade ner henne framför och sa kryp, pang så sprangkröp och 3 m, visserligen var rumpan fint nere. Provade några till gånger med kommando stanna när hon gick för snabbt och fot, där backade hon krypande till pos, hm ska bli spännande att nöta lite på det. Långa hopp, lättlurad med kastad boll och fortsatt belöning på högersidan. Rutan lite tveksam idag när andra hundar var på planen, hon blev jagad av en annan hund på inkallning för ett tag sedan och det har satt sina spår även på inkallningen. Apporteringen där tränade vi väldigt lugnt utan fart och när det blev ett tugg eller omtag tog jag bara apporten och började om övningen, det verkar som om hon vet vad jag vill, nu gäller det att inte förivra sej och köra långa kast för att "kolla av", jag tror detta bör nötas på ganska länge eftersom jag släppt igenom tugget så länge. Fast jag är tveksam till att hon kommer att förbli tuggfri när farten läggs till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0