Idag blev det mycket

Vi hade hallen helt själva en hel timme på förmiddagen och träningen gick kanon! riktigt glad och nöjd är jag. Nova fick vara med inne och fick leka lite när W vilade, ja vila blev det ju inte för hon satt på helspänn. Nova fick göra lite fritt följ och var så taggad på bollen så hon tjöt. Wienna ville INTE gå ur hallen utan stod och såg fånig ut. Åkte vidare och la ett spår, lite snöfläckar var det men ganska ok. Lite mat och ut igen till spåret. Tempot var riktigt behagligt stundtals och W hittade 7 av 8 pinnar, den hon inte hittade hade jag trampat ner i snön så det var kanske inte så konstigt, duktig hund! På vägen till spåret åkte jag förbi några gigantiska åkrar som låg helt i solen, så vi åkte dit och provade att gå och det gick bra, man sjönk bara något, Nova skuttade på i spårlinan och Wienna kutade runtrunt och bara njöt. Plötsligt såg vi en räv som korsade åkern en bit framför oss och det var mycket intressant sa W och taggade igång, vi har aldrig sprungit på en räv tidigare, där fick hon sin beskärda del av springet trodde jag, hon fick springa långt åt rävhållet innan jag kallade in henne, hon kom, gjorde en lov runt mej och iväg igen. Sen fikade vi i en solig snöfri slänt. Iväg igen och nu skulle det tydligen springa efter bollen tyckte W så det blev mer spring och stackars Nova vill åxå men nej! tyvärr, ser att hon försöker "ta" W så det är kort koppel som gäller dessutom mår hennes gamla ben inte så bra av att tokspringa längre.Så då var det klart för hundarna, bara lite till för mej. Åkte tillbaka där vi gått spåret och la ut ett blodspår tills i morgon, tänkte dra nytta av det gamla spåret som störning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0