130508

Vi har haft några riktigt sköna och varma dagar. I måndags var det så himla fint att vi bara gick och gick i skogen och kom hem väldigt sent, det blev bad för Wienna, stackars Nova fick stå över, hon löper och är lite stel så jag tyckte inte det var så bra att vara i det kalla vattnet. Hon roade sej med att slakta en stock istället. Det var en spårkurs i skogen märkte jag på W, eller jag förstod det inte då men hon vindande på ett lugnt och fint sätt så jag tittade in i skogen och såg snitslar, tror hon blev besviken när det inte var hennes spår. Igår gjorde vi ett totalt misslyckat viltspår, W var varm och for som en studsboll i skogen, det brukar ju inte gå direkt rakt men i går var det katastrof, missade återgångar, vinklar ja rubbet faktiskt. Jag tog av henne av spåret och gick själv för att leta skånken som var borta. Då kom det ett gäng med hundar och hundfolk som hade varit vid sjön och vattenapporterat, och ja dom hade haft hundarna i skogen där mitt spår gick. Nu tycker jag nog att W ska kunna hålla isär hundspring och blod men det var ju som sagt varmt och då är det mycket svårare pga avdunstning. Jag hoppas iallafall att det berodde på det, annars har vi något att jobba på. I år tycker jag att hon är väldigt värmekänslig hoppas hon vänjer sej. Senare på eftermiddagen tränade vi med dvärgschnauzern Diva på klubben. Slö W åkte in i bilen, Diva fick träna. Pigg W kom ur bilen när Diva tränat klart, så kan det gå! På kvällen åkte jag till klubben och tittade på Högre spårtävlingar, måste lära mej hur jag ska agera tävlingsmässigt i uppletanderutan, W kan så nu blir det till att träna mej själv. Idag har jag sanerat hus och bil, handlat mm. Tror jag ska ta en sväng till Surahammars BK för att testa lite andra banor och skotträning på bortaplan. Susanna kommer med tåget från Göteborg vid niosvängen så det passar bra att hämta henne på hemvägen.
Nova, skönt eller?
Wienna slappar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0