131113

Spårdag idag, det var några veckor sedan, det har blivit mycket lydnad på sista tiden. Åkerspår 600 m över 2 krondiken, stor cirkel och runt en stor sten, störning av svanar och gäss som satt och betade 20 från spåret HJÄLP jag är faktiskt rädd för svanar och dom var inte där när jag la spåret, Wienna tappade focus när dom flög ivag men jag sa inget och hon fortsatte spåra, sista 200 m gick på frost men det gick bra för det var ganska vindstilla. Sen blev det problem, gick upp på en skogsväg bredvid stigen, hmm sa W konstigt, sen blev det snurra av en stund och lät henne hållas, då började det bli lite panik och hon tog till vindandet. Stoppade henne och visade spåret och då satt hon fast, noset duttade i marken i spåret och följde det så fint efter vägen och in i skogen på andra sidan, över diket och ut på granplanteringen där jag snirklat runt granarna, ut på åker igen där slutet låg. Spårlängd 1200 m 2 pinnar bort av 8, en hade jag trampat ner i geggan och en var riktigt taskigt gömd bakom en rishög. Innan spåret tog vi en liten sväng i skogen och tränade lite framåtsändande, några konskick blev det åxå och det fungerade idag med. Nu blir det lite mat i våra magar och vila för hundarna, själv drar jag till keramiken, lerig är jag ju redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0