131119

Funderade på var jag hade sett fint enris till julstöket, för ovanlighetens skull kom jag på det innan snön kom så det blev lättfångat dag, sen tog hundarna och jag en skön tur i över uppvuxna kalhyggen och upp över den här fantastiska skogen.
Wienna fick ett rejält springpass medan Nova vis av ålder tog det lugnt.
Lite hundvila medan bilen styrde mot klubben för ett lydnadspass i dagsljus. Vi tränade det vanliga, tog ut konen och såg att någon glömt rutan på planen och fick en helknäpp idé att prova sätta ihop konen och rutan och testa Elitrutan, ja den heter ju inte det men ni vet vad jag menar. Skickar till kon, duktig hund, skickar till rutan va?? lite svajigt men W hittar rutan, skickade några gånger och det var skoj tyckte hon, avslutade momentet med stå, dels för att W egentligen vet att man ska ligga och gör det snabbt om man inte styr upp och jag är inte hundra på hur man går. Tränade lite inför Z. Sen blev det träning inför apport med dir. Hade för dagen inköpt 3 barnmuggar
Som ska användas till att lägga korv på för att lära hunden förstå när man pekar ut riktningen, så småningom ska muggarna ersättas med apporter. Nu gick det ju sådär med muggarna, riktningen var bra, korven åts upp, sen kan Ni som känner W förmodligen räkna ut vad som hände. Kanske blir det att prova med apporten nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0