131122

Igår tränade vi uppletanderutan, vädret började kännas vintrigt 0 grader blåst och lite snö i luften. Nova och jag vallade av rutan och W fick vara kvar i bilen. På vägen upp till rutan spårade W i racerfart och var jätteivrig. 5 föremål var utlagda och W jobbade på bra men fick jobba på bra i bortre vänstra hörnet, det hörnet är av någon anledning svårast och igår var vinden inte till någon hjälp men de lilla gubben kom med in. Avslutade övningen efter 4 föremål. Fortsatte direkt ut i skogen och det blev en skön och rolig promenad, hundarna var busiga i busvädret och Nova hade lust att springa och leka, tyvärr blir det bara lite lek för hennes del, jag måste avbryta nästan direkt eftersom jag inte vill ha några mer bett på W och hennes ben fixar inte några våldsamma lekar längre. Wienna uppmanade till lek, hon ville byta pinnar mot något, eftersom jag hade leksakerna från rutan i fickorna tog jag fram en lösrulle, ja inte en riktig utan en slangbit. Kastade ett tag med den, Nova var supersugen att hänga på. När jag kastar springer W direkt åt det håll hon tror att jag ska kasta, Nova däremot har stenkoll på handen och sakens väg i luften så om jag kastar åt "fel" håll står Wienna i skogen och ser dum ut och väntar på markdunket sen börjar hon springa runt och leta, ibland brukar jag släppa Nova för att hon ska få ha lite skoj också, då taggar W till till max för att hitta före, jätteskoj att titta på. På kvällsträningen var W lite sliten, syntes på farten i momenten. Vi tränade vittringsapportering, fjärren utan kommando, riktigt nöjd är jag med den då vi bara tränat detta hemma ensamma innan. Konskicket gick bra, där fick jag backa inlärningen. På träningen dagen innan började W använda bakdelen av konen som targetmatta och jag som inte riktigt kan momentet än var tvungen att maila till Monika Lindblom för lite råd och tips eftersom jag inte visste om hon fick röra den, det fick hon inte eftersom det kan bli avdrag på tävling så jag fick rådet att belöna snabbt när hon var strax bakom konen, jag fick till några bra belöningar. Sen tränade vi lite apport med dir, fast med utgång där konen skulle stå. Blev lite peppad av mina träningskompisar att prova hela momentet eftersom konskicket innan gick så bra. Hon satt hela momentet utan avslut för jag berömde och partajade direkt när hon grep apporten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0