Helgläger dag 2

Jaha, idag fick vi några genomkörare igen, lite tips på fjärren, jag ska prova med mindre kroppsrörelser och ta bort röstkommandot för att stärka koncentrationen så förhoppningsvis runttittadet blir mindre, svårt sa W men det blir nog bra efter lite nötande, vi märkte också att hon inte blir så lång på stå om jag dämpar mej. Lhte tips på hur man börjar apport med dirrigering. Tänkvärda funderingar från Monika när jag presenterade mitt nya drag på platsen, hur tror du det blir när du kommer till Elit frågade hon, där gås det ju runt hundarna, hon sa faktiskt NÄR du kommer till Elit!! här föreslog hon förväntan istället, får ta mej en riktig funderare på det. Vi körde tävlingsmässiga ingångar inför varje pass, pass 3 hade Monika och de andra gillrat en fälla för MEJ! välkommen in på plan, ställ upp på blå markering, då kommer en med vittringspinne och ska ge mej, nej Du ska stå här säger Monika, där tappade jag allt focus! Precis vad hon ville den rackaren, sen fick jag träna ingångar med stök och hålla focus, vi kom som vanligt fram till att de största felen ligger hos mej. Hon är tuff men det får man tåla, inga silkesvantar här inte. Sista passet ville jag att hon tittade på krypetm backa, backa och backa, har gått för fort fram där. Skall med hopp då? jag är ganska nöjd med att W skäller ganska bra numera men lättar ganska mycket, ny placering av boll längre fram gjorde att studsandet blev något mindre samt att lägga till lite förberedande kommandon både där och på andra moment. Jag belönar med boll från vänsterficka vilket gör att hon kommer för långt fram. Externbelöning blir det mer av framöver samt att belöna från backfickan och bakom ryggen, där fick matten svårt med att tajma, öva öva och öva och utsätta W för utmaningar i form av olika störningar och inte så mesiga störningar som jag tidigare gjort, nu blir det ett väldigt rolig hundtränarmånad så jag hinner komma igång med allt som vi lärt oss i helgen för i mitten av dec är det ett nytt helgläger.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hehe, ja det ju oftast vi 4-benta som gör dumma saker som hunden missuppfatar och det blir fel. Låter som en mycket bra lydnadshelg!!!

2013-11-11 @ 20:11:11
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0