Tävling och kennel läger

Hade lunchtävling i Örebro i lördags. upptäckte att jag hade att par nyvunna vänner sedan förra årets tävlinar på plats, skönt att tjata lite med någon man känner. 7 startande varav den ena var Maria Brandel,  henne har jag varit hos ett par ggr och tränat för flera år sedan. Nåja hon lirar ju i en helt annan division det är bara att inse fakta och njuta! vi fich äntligen till det med poäng i alla moment, platsen funkade!! så himla skönt efter att träning hela vintern. Sättandet under gång åxå, jag tyckte jag fick gå 200 m innan jag fick vända mej om och se hur det gått. Till rutan var det full fart och W gick omkull big time men ställde sej snyggt, duktig hund. Jag hade ingen koll på poängen, tittade inte alls men cick reda på att det sett fint ut och att det var poäng på alla moment, 3 ekipage hade brytit fick jag reda på vid prisutdelningen, Maria Brandel vann och vi kom på 2a plats, slagna med 0,5 p. Nåja hon nollade visserligen hopp apport men ändå njuter jag lite av att varit så nära henne på prispallen. Med det vanliga noteringarna i protokollet, sämre fart i typ alla återgångar åkte jag till Silogårdens kennel läger där Lena Kerje var lydnadsinstruktör, visade protokollet och fick en massa tips på övningar att jobba med,  är sjukt taggad. Nu ska det farttränas!! fortsätta träna på elitmomenten och tävla några till 3or.

Kommentarer
Postat av: Mona med Frodo

Britt, ni är så vansinnigt duktiga - både du och Wienna! Bara det att du är en halv poäng från en av Sveriges mest namnkunniga och erkända hundinstruktörer... Helt otroligt! Applåd till er.

2014-04-30 @ 21:57:19
Postat av: Eva

GRATTIS igen, ni var ju super duktiga!!! ELITEN nästa ju!!!

2014-05-03 @ 19:32:50
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0