Internationell tävling

Vad är det egentligen? Frågade och läste lite men fick ingen riktig uppfattning vad som var skillnaden mellan nationell och internationell bedömning, bara att momenten startade lite olika. W är tränad på att inte få kommandot stanna kvar när jag utgår så jag anmälde oss till en tävling i ridhus, men innan jag anmälde bokade jag ridhuset mest för att kolla om det överhuvudtaget gick att vara där. Ridhusrt var jättefint, varmt och bra underlag. Eliten var först ut med samling kl 9 och vi fick inte startnummer 1 som vi fått alla 4 ggr i Eliten, skönt, då kunde man kika lite hur det gick till. Ordningen  på momenten var inte som den brukar och det var ett evighetslångt fritt följ.det gick bra tills app dirr, W sprang mot mittapporten och jag han precis stoppa henne och dirrigera om, där blev hon tveksam och höll för slarvigt och tappade den men tog upp och kom in med ss, sen höll hon verkligen i och vägrade släppa, jag kan faktiskt hålla i var det som om hon ville meddela, tokfia! sen var det vittringen säe det stog 4 funktionärer rätt nära och rakt framför W när hon skulle springa ut så farten var inte den snabbaste dessutom hade hon tydligen tagit i en pinne vilket jag inte såg. Sist var fjärren, där var dom för nära enligt W så det blev 2 dk där.Jag tyckte hon var riktigt duktig, jag vet ju att inne inte riktigt är hennes grej, dessutom stod allt väldigt tätt och hon kunde sortera och lyssna på mina kommandon. Trevliga funktionärer gjorde att det blev en trevlig dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0