Tävling i Kungsör

Lydnadsklass 3 med 20 startande. Planen för dagen var att kolla av vad störningsträningen gett och att peppa W till att vara glad och samlad det medförde att det bitvis såg ut som jag inte hade någon särskild ordning på henne, skit samma. Inne i hallen träffade vi Ingela W och Wienna blev jätteglad. W fick vara med i hallen i stort sett hela tiden och var inte alls störd, hon lade sej mitt i gången och chillade. Förmodligen var  det all halltid som gjorde att hon la sej på sitt i grupp, gruppmomenten var sist så det hjälpte nog till att platsen fungerade bra, det var första gången på bortaplan sen insidenten i somras. Ff gick riktig bra 8 p, visst är hon fortfarande störd av saker  längs väggarna och av folk på planen men blev inte låg. Det känns som vi är på rätt väg med störningsträningen. Sättande 7 p, inkall m stå 7,5 "rutan" 9,5p, app hopp 8 p,app metall 8 p, vittring 8,5 p, fjärr 8p, helhet 10p plats 10p och sitt  i grupp 0. Planen är fortsatt och accelererande störningsträning, raka sitt i höger halt och mer gas på samtliga återgångar till mej. 

Kommentarer
Postat av: Mona med Frodo

Nu har jag inte lämnat några kommentarer på länge, men tänkte att jag måste visa att jag är här ibland och läser. Varje gång blir jag så imponerad av Wienna. Att hon är så bra på spår och viltspår och lydnad, så hälften vore nog! Men dessutom kan hon tydligen umgås fint med katter och låta bli att rusa efter vildsvin och rådjur. Det är helt fantastiskt vad hon kan! Och snygg också, hon vinner ju utställningar. Vi andra sitter här och bara fascineras av både dig och Wienna, för er ork och uthållighet och skicklighet.

2014-03-05 @ 19:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0