Vardagslydnaden

Den är jag faktiskt mest stolt över. Tänkte på det idag och igår när vi hade lite kalas här hemma. Barn, 3 hundar och familjen och man behöver inte tänka på alls på W, hon sköter sej bra helt enkelt, välter inga barn, gapar inte på förbipasserande trots att 3 andra hundar "vaktar" gården, bryr sej inte om att toypudeln gör utfall när det är fotbollsmatch utan smidigt väjar för att inte mosa den. Vaktar inga saker eller ben, den diskussionen hade vi när prinsessan/vargen var nyinflyttad hos oss. Hon älskar sin familj, dvs våra 3 barn 2 b-barn, hon hör allas bilar på avstånd och viftar på HELA ryggen när dom kommer. Hon är så snäll och godmodig, precis som jag upplevde hennes mamma Scylla, det var faktiskt tack vare hennes förtjänst att jag fastnade för rasen.

Kommentarer
Postat av: eva

Så härligt Britt och jaa Scylla var en lika underbar hund som Wienna är!! Sakar min tant....

2014-05-25 @ 23:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0