141115

Tävla i lydnadsElit. När jag tittade på Elittävlingar för 2 år sedan var jag imponerad, när man nu är där själv är det inte så märkvärdigt faktiskt.  Jag och Wienna har haft så himla skoj och provat på saker utan egentligen tänkt tävling. vi spårar, viltspårar, tränar lydnad och latjat med sök. Lydnad har inte varit prio ett eftersom jag/vi har föredragit skogen. Knäproblem och ett lydnadspass för Monika Lindblom fick mej att tänka om, att lydnad faktiskt kunde bli riktigt skoj,fortsatte att ta hjälp av Monika och insåg ganska snabbt att hennes tankesätt liknade det lilla tänk jag hade om träning, att det ska vara skoj och varierande och att det finns massor att göra om man tänker utanför det innötta hundtränartänket som finns på vår bk och säkert på många andra klubbar där de " ledande" medlemmarna år 75+ och har erfarenhet av ljudande schäfrar, alt de köttbullemutande hundförarna. när jag började träna med W åkte jaf faktiskt ut till klubben på förmiddagar när det var folktomt bara för att slippa frågor och åsikter på mitt oschäfriga sätt att träna. Lena Kerje och Lillemor Edholm har också bidragit till var vi är idag, man får sortera och ta godbitarna som passar. Hittils jag glad och nöjd över vad vi presterat och när man tittar i resultatlistorna inser man ganska snabbt att de stora namnen klämmer in både 2,3 pris och även bryter. huvudsaken är att vi har skoj och är friska.

Kommentarer
Postat av: Eva

Ni verkligen super duktiga!!!

2014-11-24 @ 19:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0