Elitstart nr 2

Det blev lite spännande idag. Först en notering, det är trevligare att tävla i mindre städer enligt mej. Det var vi och 2 till varav en som inte kom. Jag och Susanne från Nacka som jagade SM poäng. Vi fick förstås startnr 1.En manhaftig kvinna som var tävlingsledare meddelade barskt att programmet skulle köras i omvänd ordning a'la SM  och stackars Susanne började andas en aning snabbt. Alltvar väldigt nära, domarbordet, hoppet, i kallningen 1 m från hoppet, W var duktig men något trängd så det blev lite dålig fart. Rutan en historia för sej, fick göra 2 omskick, domaren tyckte att ringen runt konen var för snålt tilltagen men det hjäpte inte, baktassarna hamnade tydligen utanför men jag märkte inget eftersom jag inte såg spraymarkeringen. 2 perfekta rutskick med en feldirrigering ang hållet jag skulle gå, blå koner var  nytt  W tappade inte pga detta
duktig hund.  Vid återgången från fjärren fick jag ett skumt handtecken som tydligen betydde just återgång.Start nr 2 kom till till moment nr 2 vittringen, där fick bcn hjärnsläpp och sprang till rutan, några koner innan hon bröt, man gör tydligen så när man jagar SM poäng enligt domaren det får absolut finnas några nollor hos SBK.  Han var trevlig och förklarade hur han hade dömt och gav lite goda råd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0