När jag var sjuk

När jag var sjuk senast bestämde sej Wienna att vara sjuksyster, hon la sej nedanför sängen och inte i sin BIA bädd med gosefilten. Hon knökade ner sej på ett litet utrymmen på hårt kallt golv för att ha koll, ibland satt hon och tittade på mej så jag flyttade dit hennes säng "temporärt". Har försökt flytta tillbaka bädden men icke, hon har tydligen bestämt att det är jättebra att ligga 2 dm från mej. Det blir lite hinderbana för att komma i säng men hon är så himla gullig så vad gör man, jo trasslar lite för att komma i säng. Wienna har åxå börjat reta Nova, hon tar hennes säng och ligger kvar på rent jävulskap när Nova ska lägga sej, Nova försöker stirra ut henne utan resultat, efter ett tag kommer Nova ut i TV rummet och tittar på mej så jag får gå och mota bort drygisen. Vardagslivet börjar återgå till det normala efter Wiennas kastrering och jag räknar dagarn till vi kan köra på för fullt igen. Det har varit ganska jobbigt att hålla henne lugn men hon har varit superduktig och låtit såret vara fast hon varit utan tratt på dagarna, det var några dagar som hon försökte komma åt såret med bakbenen. Som tur är kunde hon följa med till jobbet i 2 veckor. Hittade en superfin spårskog igår där man kan träna vägövergångar, så det blir att koka lite kaffe packa bilen och sticka iväg. Det snöar hör men vad gör det, tränas ska det i alla väder.

Kommentarer
Postat av: Karin

Skönt med en omtänksam omgivning när man känner sig risig. Hinderlöp till säng ingår när man har hund eller barn:-)

2012-04-21 @ 22:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0