Trötta hundar

I morse var det lugnt i korgarna, gårdagen tog ut sin rätt. Wienna fick springa lös och Nova var med och då går det undan, fast liite var jag där och petade för att hålla det på en skaplig nivå. När tokracet drar i gång har jag svårt att komma till tals så det enda som riktigt hjälper är TITTA HÄR, säkert kort och innebär snask/godisregn. Kvällen tillbringdes på klubben där det var mycket folk, alla börjar krypa fram ur vrårna och det är jättekul. På tisdagar har vi allmänlydnadsträning och alla tränar på sitt. Vi avslutar med platsliggning med och utan skott likaså budföring. Vi övade på ingångar på plan, basic men W har riktigt svårt att gå fint där, hon har jättebrått att komma ut på planen, kontakten är bra att träna när det är full fart på plan för fröken stenkollpåallt. Platsen med skott gick fint, hon hade tom huvudet i backen på 2 av skotten, det verkar som när tiden blir längre blir hon mer lugn/uttråkad. På budföringen med skott hade vi skott åt båda hållen för första gången, jag har väldig respekt för just moment med skott så där tar vi det verkligen det piano. Idag fick det bli ett viltspår som jag la i går, början gick knaggligt men sen så, det var 4 mån sen sist så hjärnan behövde tänka till lite. Tränade lite lydnad med rottisar som ska tävla i helgen. Nu är magarna mätta så jag kan med gott samvete åka till keramiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0