Utan koppel!

Idag vågade jag släppa fången Wienna fri, dock med en helgardering, Nova fick vara husses hund idag. Ville inte att dom skulle få tokspel och röja runt som galningar i skogen som dom brukar. Vi gick till en jaktskyttebana, alltså på en bilväg, i vanliga fall brukar jag gå i råterräng, hundarna rör sej bättre och jag tycker det är skönt att inte följa stigar, Nova har ett otroligt lokalsinne eller nåt, hon har alltid i alla år hjälpt mej tillbaka till utgångspunkten genom bakspår, jag säger bara nu är vi vilse, det det ut som hon tänker, jaha inte nu igen och vänder sej om och traskar lungt och fint tillbaka, känns så skönt att hon fixar hem oss. På skjutbana la jag ett spår på grus/gräs och med en massa orange trasiga saker som jag inte har en aning om vad det är. Stackars Wienna tyckte det var en konstig variant av spår/uppletade men fattade galoppen när hon hittade första pinnen. Promenad till bilen och vidare till klubben för lite träning på framåtsändande, fick lite nya tips av en snäll klubbkamrat som jag träffade på skogen igår så jag var sugen att testa och jag tror det funkar på W. Nöjd med min hunddag spenderade jag några timmar i en sunkig källarlokal och drejade lite koppar till mina kära barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0