120829

Viltspår på fm med en försvarsmaktskompis och buset Pajas bt. Jag hade varit ut innan "samlingen" och lagt mitt spår, dom andra körde vanligt. Fick lite bevakningshundsnoja så vi körde lite patrullstig i väntan på spåren. W har ju bara fuskat i skogen under promenaderna, Nova har hjälpt till med inlärningen, hon ljudmarkerade bra men jag ville inte släppa henne till figgen så figgen fick komma till oss. Tant Nova visade var skåpet skulle stå minsann, klockren markering och ut till figgen. Lite fika med hundarna i bas, nytt för lilla Pajas men han var riktigt duktig.
Spårdax, det hade varit en blåbårsgubbe så  det blev lite flängit i spåren men det gick ändå bra, sluten funna! W hade sitt spår  garanterat fritt från allt  tramp. Spåret låg enbart på ett kalhygge och det var ingen lek att ta sej fram men eftersom hon fick  jobba ganska hårt igår med spåret ville jag prova igen och idag gick det klockrent. Lite vitkålsmellis och lunch för mej innan ett lydnadspass på klubben, körde lite olika moment och sen flög fan i mej. Hade sneglat längen på stegen men inte riktigt vågat pga Ws fart i allt, vi har tjatat ett tag på en liggande stege ca 40 cm hög och det har ju funkats så vi testade och det gick riktigt lugnt och städat till, hon tyckte dock att det väldigt låga sista stegen var onödigt när man ändå var nere, men det känns som en piss i Missisippi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0