120610

Det blev bad och spår på förmiddagen, Nova måste vara någon slags väderstation för hon badade inte idag, nöjde sej med att röja stubb på badplatsen, Wienna däremot badade som vanligt med full energi. Hon vet att hon måste stå i vattnet innan jag kastar dummyn men blir lite för ivrig ibland och glömmer, när det inte händer nåt tittar hon runt och upptäcker att hon tydligen inte är där hon ska och skuttar ner i vattnet. Precis när vi skulle gå tillbaka till bilen kom regnet, Nova hade rätt! Nåja det blev inga mängder så vi traskade runt lite i skogen innan spåret. Spåret idag blev på och av stigar, byta hjulspår och lite annat meck, jag har upptäckt att W gärna slarvar med spårningen om man följer en stig ett tag så idag fick hon gå bom ett par gånger men upptäckte snart sitt misstag och körde stora vänstervarvet för att komma rätt. La även en pytteliten skogspinne som duktiga W hittade. Lite tugg blir det men det får vara så länge. Lunchade och åkte till klubben för att städa lite efter gårdagens arbete men "tyvärr" var det nästan klart. Har retar mej länge på lite utemöbler som skrek efter olja så jag rotade runt i förrådet och hittade en burk så nu är dom fina igen. Kunde förstås inte låta bli att köra lite lydnadsmoment, är riktigt nöjd med Wiennas ingångar nu, det har gått flera dagar utan att hon puttar på mej, blir så himla arg på mej själv att jag tillåtit det så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0