Beauceronläger

Började resan på lördagen 0600 med 5 varma grader, bilen var redan packad men som tur var kastade jag in mina vinterkläder och lite andra kläder på morgonen. Kom till Ankie och Mick på Fäboda gård i Mariefred och hade tagit med mej regnet från E-tuna. Det regnade brutalt hela dagen och fick reda på att det kommin 27 mm det dygnet. Gjorde dock inte så mycket i glada B-vänners lag. Körde sök på lördag fm, W var riktigt duktig! lunch och ut igen för mer träning av olika slag. Middag och ganska tidigt avslut på dagen då samtilga deltagare var trötta och lite kalla efter dagen så det var skönt att krypa till kojs i tid. Silogårdsgänget 5 2 beningar och 4 fyrbeningar delade på en liiten holk på Lilla Vasskär B&B som är ett ställe som kräver ett eget inlägg. Frukost och sen iväg igen för mer träning, budfföring på väg som blev lite konstigt för W eftersom vi aldrig gjord det plus att vi tränat annat just där så det fanns en minnesbild/vittring kvar sen lördagen men en ett kommando är ett kommando så jag är inte nöjd. Efter god lunch blev det lite vallning, herregud vilket meck!! det var evigheter sen sist så jag var mest i vägen för Ankie som har en ängels tålamod, jag ser verkligen fram emot att få lite mer tid till vallning för det krävs en hel del( för mej iaff) för att få ordning på allt samt att få hunden att INTE vräka i sej godiset från fåren. Avslutade med lite lydnad för väldans duktiga Cizzi, det lagen hade W lagt sej att sova i ridhuset, trött efter helgen och mätt efter fåren, fast matte var fortfarande allert och snappade upp lite tips som praktiserats idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0