Midsommarhelgen

Midsommarhelgen firades hemma i Fagersta med nästan hela familjen. B-barnen Clara och Isak sov över så hundarna, iallafall Wienna har haft fullt upp med att spela fotboll, leka, hämta saker och städat efter Isac som ofta "råkar" tappa mat. Isac kastade bollen nerför en slänt typ fyra tusen gånger och krävde att nån skulle hämta den eftersom han inte fick gå ner själv. Då kom vi på den strålande idén att Wienna skulle få jobba och hon ställde förstås upp, hämta grejer är ju hennes favoritsysselsätttning så man kan säga att hon jobbade hårt. P em körde vi igenom lydnads trean, det var ett tag sedan men den verkar sitta, något moment fick jag påminna om bara. Nu återstår "bara" finslipning.  Skulle lägga ett viltspår innan hemgång och gick vilse, jag kom ut på ett gigantiskt kalhygge med en avverkningsväg som slutade med en vändplats, vände och gick långt i andra riktningen, vända igen och hittade orange markeringar på träden och följde dom, trodde det var Bruksleden men det visade sej vara vägen till ett jaktpass med en karta som jag inte kunde få ordning på. Vände igen och hittade en ganska använd stig som jag följde och tyckte jag kände igen mej och äntligen! verkligen inte vid bilen men väl medveten om var jag var. Fick promenera en stund efter vägen med min blodflaska i näven, undar vad folket i bilarna trodde jag gjort. Saknade verkligen min klippa Nova som alltid tar mej rätt hur mycket jag än stökat till det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0