Phu måndag

På måndagar jobbar jag långdag och det syns verkligen på hundarna, heeeelt galna med massor med spring i benen. Var förstås hem på lunchen och rastade, typiskt nog öppnade sej himlen när jag vred om bilnyckeln. Hade lagt lite smaka i hundskålarna och W som är brutalt matglad rusade in först och jag kände på mej att Novas smak skulle ryka så jag lurpassade och fick ur mej, men det var väl själva faan! ops sa W. Har kommit på mej själv att jag säger det när måttet är rågat och vid 2 tillfällen har jag jagat W till världens ände innan hon gav upp, en av gångerna i meterdjup snö, jag kalla aldrig in för att läsa lagboken utan plockar fram argstegen så numera inser hon att jag vinner. Kvällsrundan gick över åkrar med smörblommor midsommarblommor och hundkex så höga att hundarna inte syntes, göken gol och solen sken, en bra avslutning på måndagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0